Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Používáte při vaření zástěru? Omyl! Nestačí!

Zrovna jsem vařila oběd, když zazvonil telefon: „…bezpečnost práce a ochrana zdraví na pracovišti…,“ zděšeně jsem se rozhlédla po domácnosti. Jestli sem přijdou, tak to tady zavřou!

Fakt by mě zajímalo, jak se domákli, že jsem doma? Že by tu byla štěnice? Zrovna včera říkám Pupimu:

„…domácnost, to je pro ženu druhé zaměstnání…“

Jeho poznámky typu, že jsem teda totálně nezaměstnaná, rozvádět nebudu.

 Nejdřív jsem zatáhla rolety, i do dvora. Sice nepředpokládám, že by přišli přes humna, ale člověk nikdy neví. Klid, mysli! Hlavou mi běžely všechny ty paragrafy, které na mě paní na druhé straně aparátu vychrlila, ze závratných pokut zbledla i kreditní karta.

Zamíchala jsem cibulku na guláš a zamířila do šatny. Perfektní. Pohled do zrcadla mě uspokojil.  Šátek pečlivě uvázaný, venku ani vlásek, pogumovaná zástěra na zabijačku, v koupelně jsem nasadila jednorázové rukavice.  Znovu jsem promíchala pěnící cibulku. Malá kapka oleje potřísnila zástěru. Žádný problém. Model jsem doplnila ochrannými brýlemi a gumáky. Pro jistotu, občas se v kuchyni něco převrhne a hned si spaříte nohy.

Snad jsem na něco nezapomněla. Při letmém ověření na internetu mi bylo jasné, že zapomněla. Hasicí přístroj! Kdyby mi cibulka zpěnila o něco víc, jako minule, když jsem si odběhla do zahrady a zapovídala se sousedkou, je tu malér.

„Pupi,“ začala jsem opatrně do telefonu.

„Cos zapomněla?“

„Minimax.“

Ticho na druhé straně se moc dobře popsat nedá, ale bylo dlouhé a hluboké. Asi takové……….

„Doma si o tom promluvíme,“ ukončil rozhovor. „Chceš ještě něco v obchodě?“

Usedla jsem s hlavou plnou myšlenek na sedačku. Ráda bych se natáhla, ale bylo to nepohodlné. Navíc nevím, po jaké době mám čas na přestávku a kdy se převléct. Musím přece s gulášem občas zamíchat. Tato skutečnost eliminovala moje domácí práce. Na žehlení mohu dnes zapomenout. Musela  bych zajít do stodoly pro azbestové rukavice a svářecí zástěru, taky možná helmu, protože zahrávat si s výkonnou parní žehličkou není žádná legrace. Stoupající páry vám vmžiku opaří obličej.

Mohu vůbec přecházet z pracoviště na pracoviště? Vařím v kuchyni, žehlím v obyváku. Není to v rozporu s bezpečnostními předpisy? Nejspíš si zajdu na školení, které mi paní za celkem dostupný poplatek nabízela.

Jak jsem tak, v dostatečné vzdálenosti od okraje sedačky, abych nespadla a nezpůsobila si úraz, čekala, až se guláš dovaří, přepadla mě dřímota. Muselo uběhnout hodně času, protože najednou stál nade mnou Pupi, v očích úžas, všude dým a vůně hodně přetaženého guláše.

„Už chápu, na co potřebuješ minimax!“

Na vysvětlování jsem neměla sílu. Otlačené brýle, zapařená hlava, ruce a nohy jsem měla zarudlé, napuchlé, svým odérem doplňovaly zápach spáleného guláše. Ochranný oděv jsem vyhodila na dvůr, vytáhla rolety a vytočila číslo:

„Klidně přijďte, a celé to tady zavřete! Anebo víte, co? Přijďte mu uvařit vy, když jste tak chytrá!“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | pátek 6.11.2020 13:23 | karma článku: 18,12 | přečteno: 733x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)