Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Klídek skončil, už nejsem sama doma!

Co mi pandemie vzala? Dopolední pohodu. A co mi dala? Chlapa domů a na celý den...od rána do večera...naštěstí jsme nedaleko Pálavy. Jednu máme za oknem a druhou ve sklepě.

Pomaličku to u nás houstne.

Vůbec je celý podrážděný. Zrovna dneska ráno. Hned, jak jsem vytáhla popraskané paty a opuchlou tvář z ložnice, spustil něco o chrápání.

„…celou noc…jak dřevorubec.“

To mu tak žeru, já u toho klidně spala. Kdyby to bylo tak strašné, jak tvrdí, asi by mě to vzbudilo, ne! Navíc, mám daleko lehčí spaní než on.

To máme ráno. Dopolednem strávil na sedačce, a když se probudil, zamířil rovnou do kuchyně. Moc ráda ho v kuchyni pozoruji. Ty ladné, přesné pohyby. Na rozdíl ode mne ví, kde co najít a jak to dohromady smíchat, aby se to dalo jíst.

„Pupi, jsi rád, že mě máš?“

„Jasně, srdíčko.“

„Co by sis beze mne počal?“ vždycky mu nenápadně připomenu, jak moc jsem pro něho důležitá. „Co bys teď dělal?“

„Asi to stejné, co jindy, vařil. Pro mne se toho zas tak moc nezměnilo. Dřív jsem vařil pro sebe, teď vařím pro dva.“

To zabolelo. Znělo to skoro jako výčitka.

A byl tu večer. Pupi měl dnes narozeniny. Vždycky to slavíme až večer, teda ty jeho. Moje se slaví už od rána, jenže takové jsou prostě tradice.

Chtěla jsem ho pořádně překvapit, třeba skutečným dárkem. Jenže, všude řádí nebezpečný bacil. Zvolila bych klasiku, peníze. Ale ani ty mu nemohu dát.

Copak ho mohu vystavit takovému nebezpečí? Den co den to opakují v televizi, hlásí v obchodech:

„Zvolte k placení bezhotovostní platbu.“

Peníze rovná se infekce.

Než jsme zamířili do ložnice, udělala jsem na něho pár cukrblíků ve stylu happy, happy a bylo to za mnou. Zdál se, být zaskočen.

 „Máš snad platební terminál?“ vyštěkla jsem podrážděně. Takový nevděk. Moc ráda bych mu na nějaký dárek z jeho účtu přispěla, ale v době pandemie to prostě nejde.

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | úterý 3.11.2020 11:54 | karma článku: 15,99 | přečteno: 665x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)