Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Základní pravidlo komunikace: "...ten tón..."

Myslela jsem si, že když ho přesvědčím, že jsem to nejlepší, co ho v životě potkalo, to ostatní už bude brnkačka.

Tak jsme si zase jednou vyrazili na výlet, spořádaně, tentokrát s dvoumetrovým odstupem.

Ráno bylo poněkud hektické, protože miláček sháněl svůj oblíbený svetr. U snídaně se snažil vzpomenout, kdy a kde ho měl naposledy na sobě.

Pobíhal po domě, hořekoval nad kouskem vlny. Bylo mi ho líto. Jako žena mu rozumím. Ale copak jsem měla čas ho hledat?  Zvolit vhodné oblečení, namalovat si veselý obličej a k tomu uvařit kávu do termohrníčku. Hledat svetr, tak nejsem do večera hotová.

 Zrovna jsem se obouvala, když se Pupíček zjevil v oplakávaném svetru.

„Kde myslíš, že byl? Ve skříni. V životě by mě nenapadlo, že ho tam dáš.“ Byl z toho celý zjihlý.„Ty moje Babolínko.“

 Trošku mi to vrtalo hlavou, já a svetr do skříně, ale budiž. A to krásné nové oslovení, které si pro mne vymyslel. Dala jsem mu velikou pusu. Výletu už nic nebránilo.  

Medvídek pokaždé řídí a já mu povídám, aby nám cesta lépe ubíhala. Výlety miluji, jsou tak obohacující. Jak všichni říkají, výlety rozšiřují obzory. A mě především šatník. Ve správný okamžik využiji jeho soustředění na cestu, v takovou chvíli dokáže přitakat na cokoliv. Kdybyste věděli, kolik věcí mi tak koupil. A protože slovo je slovo, mám od podzimku nový kabátek.

Je logické, že ke kabátku potřebuji novou kabelku. Tahle cesta byla skvělá příležitost.

„Medvídku,“ začala jsem opatrně. Zrovna jsme přejížděli frekventovanou hlavní silnici.

„Nemám, “ vybafl nečekaně. Potom na mě šibalsky pohlédl. Ten úsměv nevěstil nic dobrého.

Dělala jsem, jakože nic a vyčkala na další příležitost. Ta záhy přišla. Stará Avie, která byla asi nejrychlejší, protože jela v koloně první, najednou zastavila.

„No, jo,“ lamentoval pupíček.

„Medvídku,“ proběhl druhý pokus.

„Nemám.“

To nevypadalo dobře.

„Když nemáš, tak nemáš. Alespoň vím, jak to je.“

„Hm,“ sledoval řidiče Avie. „Lepší místo si nemohl vybrat.“

„Ani nevíš, co ti chci říct.“

Kolona začala objíždět porouchaný vůz.

Nezbylo než taktizovat. „Chtěla jsem vědět, jestli mě máš rád.“ Zněla jsem hodně plačtivě. Kdo by nezněl. Kabelka se pomalu rozplývala. Už jsem ji viděla jen černobíle, v matných, nejasných obrysech.

„A vidím, nemáš.“

„Nemám tě rád...“

Nikdy by mě nenapadlo, že něco takového řekne. To byla rána přímo do srdce. Do srdce, které se pro něho obětovalo. Zajímalo by mě, která ženská by mu dala svetr do skříně.

„…protože já tě miluji, Babolíno.“

Pěkně mě vypekl. I přes různé dopravní vyhlášky jsem ho pevně objala a políbila. Na kabelku jsem plna lásky na chvíli zapomněla.

„Babolínko, mrkni do mapy, jak daleko jsme od Zaječí.“

Začala jsem usilovně hledat.

„Myslím, deset…asi…nebo dvanáct….,“ horečně jsem četla v aplikaci. „… dvacet kilometrů…,“ prostě to chvíli trvalo.

„Ukaž,“ zastavil.

Copak za to můžu, že jsou ty mapy tak složité? Než jsem se zorientovala, tak jsme Zaječí přejeli. Vracet se třicet kilometrů už Pupíček nechtěl. Myslela jsem, že zaječí kvůli Zaječí, ale je to medvídek, takže zachoval klid.

„Nechápu, co je na tom tak složitého?“

„ Každý něco nechápe, třeba tvoji kamarádi nechápou, co na mě vidíš.“

„Sám to nechápu.“

„Tady to máš,“ triumfovala jsem.

Lepší vysvětlení jsem mu nemohla dát, protože celou záležitost s mapou dál nekomentoval.

„Ty jsi moje Babalína,“ pohladil mě po vlasech.

Tak krásně mi říká jen on.

„To je krásné jméno, medvídku.“

„Já vím, ty moje babo líná.“

Řekněte sami, není k sežrání?! … ještě jednou zkusím tu kabelku, ale až cestou domů.

Základní pravidlo komunikace: "...ten tón..."

 

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | sobota 4.4.2020 8:12 | karma článku: 12,01 | přečteno: 550x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)