Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

„Musíš se na to dívat z té druhé stránky, jsi v teple, máš co jíst, kde spát…“

Nějak jsem za tu dobu, co s Pupíkem žijeme, zapomněla, že pokud je na stole jídlo, dá ho tam on a dům, ve kterém jsem se tak krásně zabydlela, zdědil po rodičích.

Ale, kdo by řešil takové hlouposti.

„Na stodole ti sedí hejno mlsných špačků a už začali sklízet,“ chtěl mě hned u snídaně namíchnout. Moc dobře ví, že poslední dva roky trpím únavovým syndromem a nemám se přepínat. „Já mám dnes dovolenou,“ dodal.

„Už nemáš,“ vytáhla jsem z kapsy županu seznam.

Cha! Sběru hroznů se sice nevyhnu, ale příště si rozmyslí úkolovat mě.

Plouživými pohyby jsem hrozny ostříhala, odstopkovala a hodila do bečky. Celou dobu jsem si v duchu nadávala.

„Červené víno miluji… jé a červený burčák…!“ nejraději bych si nakopala. Ani ve snu mě nenapadlo, co mi Pupík při mé první návštěvě navrhne: „Na dvoře mám pár hlav červeného, můžeš si z nich udělat, co budeš chtít.“ A už vůbec by mě nenapadlo, že na něco takového radostně kývnu!

Občas jsem zařvala na špačky: „ Nemůžete si, debilové, sednout na jinou stodolu?!“

Hrozny jsem v bečce, ve které jinak kvasím medovinu, rozmačkala, nasadila víko a do otvoru ve víku dala bublátor. Hotovo. A teď přijde ta část, kterou mám z vlastního sběru hroznů nejradši, ten nádherný zvuk: „Žbluňk, žbluňk!“ a slastný okamžik: „Glo, glo!“ kdy se vám lahodný mok sune krkem do žaludku a současně do hlavy. Zejména tu druhou fázi miluji.

Loni jsem si párkrát lokla a už to jelo. Po dvou skleničkách jsem začala špičkovat a dělat si z Pupíka srandu.

„…konečně vím, co si o mě myslíš,“ pokyvoval hlavou, „…však ve víně je pravda.“

„Pupi, moc dobře víš, že jsi nejkrásnější, nejhodnější a nejchytřejší…“, hladila jsem ho po bříšku a doufala, že na předešlé poznámky zapomene.

„Tak teď si mě nasrala podruhé!“

„Pupi, dyť je to burčák! Tak jakápak pravda!“

A to už jsem se zamotala úplně.

„Tím mi chceš říct, že nejsem nejkrásnější, nejchytřejší a nejhodnější…?“

Letos si dám pozor.

Po práci jsem si namazala oběd a celá znavená padla do křesla na terase.

„Co je k obědu?“ zaznělo z dálky a potom přímo nade mnou.

„Nevím, Pupík není doma,“ pronesla jsem v polospánku.

Pak se prostorem neslo něco jako žalostný zpěv hromovládce a z mlhy naproti mně se vynořil Pupík s krajícem chleba se sádlem. Mlsně jsem se olízla. Měl na něm, potvora, nakrájenou cibuli. Ten si, panečku, podstrojuje.

„Co máš dobrého?“ vběhl do dvora soused. „…to jsem měl taky k obědu,“ zahořekoval.

„…takže promaštěno máš,“ vyskočil Pupík. Ihned zmizeli ve sklepě.

A je to. Do večera mám klid…a možná až do rána.

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | neděle 30.10.2022 8:47 | karma článku: 17,61 | přečteno: 623x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny I.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

23.12.2021 v 16:30 | Karma: 16,46 | Přečteno: 638x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)