Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tak pro koho ten dárek vlastně je?

...už začínám tušit, jak se cítí malý chlapec, který dostane od táty na vánoce pod stromeček vláček...

„Co říkáš na ten kulatý vysavač, Pupi?“ začala jsem opatrně. Chlupy kam se podíváš, tahám je i s čistým prádlem z pračky.

„Ušij mu teplákovku s kapucí.“

Chtěla bych mít jeho humor. Musím tu denně kvůli psovi smýčit a obden lhát, že už jsem zametla.

 „Fajn věcička, když jsem byl sám…,“ pohlédl na mě, zavzpomínal, polknul slzu a než stačil něco říct, vyhrkla jsem: „…na vánoce, pod stromeček…,“ mobil jsem mu vrazila pod nos.

Za pár dní přišel balíček.

„Pupííí,“ jásala jsem. „Dám ho k dárkům (myšleno k TĚM dárkům, které jsem si koupila, aby měl Pupi radost, kolik toho letos od Ježíška zase dostanu).“

„Ty ho nerozbalíš?“ naposledy jsem údiv v jeho hlase zaslechla, když se ráno po svatební veselici probral se slovy: „Fakt jsem to udělal?“

„Já myslela…pod stromeček…“

„Podívej se kolem sebe, chlupy, všude samé chlupy! To se chceš další měsíc dřít! Až do vánoc?! Zlato, měla bys mít víc času na sebe.“

Tak jo, souhlasila jsem, aby ho rozbalil. Otevřel krabici, pročetl návod a pak už to naším domem hrčelo. Zamyšleně jsem koukala, jak ta kulatá věcička jezdí sem a tam. Po chvíli miláček radostně zvolal: „Stáhnul jsem si do mobilu apku!“ Zbytek odpoledne se nesl v duchu „táta a vláček pro syna“. Různě vysavač mobilem navigoval, zavíral a otvíral pokoje, stavěl mu do cesty překážky a nadšeně vykřikoval: „Cha, cha!“

A jak u nás vypadá všední den s vysavačem? Ráno odklidím z podlahy vše, co by našemu „Saviči“ překáželo, zavolám Pupíkovi do práce, protože já mávám a on púšťa. Odpoledne přijede Pupíček domů, spokojeně se rozhlédne po podlaze a běží k vysavači. Dojímá se nad obsahem zásobníku, vyčistí mu kartáčkem bříško (už si ani nepamatuji, kdy se takto choval ke mně) láskyplně s ním promluví, dokonce, to se podržte, ho chválí! Potvoru elektronickou! Vždycky je u toho tak nějak šťastný. Možná ty staré vzpomínky…a pak, když na mne pohlédne, děsí mě představa, jaké další vymoženosti mu náš přetechnizovaný svět v budoucnu nabídne…

Tak raději zavolám: „Večeře!“ kouzelné slůvko, které má stále velkou magickou moc.

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | pátek 10.12.2021 9:09 | karma článku: 18,24 | přečteno: 436x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Rusko kvůli „provokacím Západu“ ověří přípravu taktických jaderných zbraní

6. května 2024  10:51,  aktualizováno  13:32

Rusko chystá manévry zahrnující přípravu rozmístění a použití taktických jaderných zbraní. V...

Evropa je priorita, řekl Si Ťin-pching v Paříži. Macron ho usadil k holému stolu

6. května 2024  13:31

Čína považuje Evropu za prioritu své zahraniční politiky a na vztahy s Evropskou unií pohlíží ze...

Žena v podchodu napadla dívku i muže. Policie hledá svědka, který loupež překazil

6. května 2024  13:23

Agresivní třiatřicetiletou ženu, která zaútočila na náhodně procházejícího muže jen proto, že jí...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)