Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se otužovala

Slyšíme to neustále, je třeba zvyšovat imunitu. Například politici to mají super, protože ti mají imunitu, tak nějak ze zákona. 

Ovšem obyčejný člověk, aby se uštval sportem nebo finančně zruinoval zdravou výživou a vitamíny.  Naštěstí sportovat se teď nesmí a ty nejdůležitější vitamíny máme ve sklepě. Hlavně překvašenou hroznovou šťávu a zkapalněné meruňky. Pupík tvrdí, že je to nejlepší způsob konzervace a pravdou je, že se nekazí tak jako moje kompoty a marmelády. V obchodě dokupuji jen pár maličkostí.

 „Rum, cola, rum…,“ tahal můj nákup z bedýnky. „A hele, tady je změna…červené.“

„To je resveratrol,“ obhajovala jsem nákup. „…blahodárný elixír pro mozek.“

„A kolik se toho musí vypít, aby to začalo fungovat, zlato?“

Moc dobře vím, kam tím míří.

„Nevím, Pupi, ale měl by sis taky dát.“

Rychle stočil řeč na rum, ale na mě si nepřijde.  Je tu advent, vánoce přede dveřmi a internet plný receptů na cukroví. V tomto období je každá hospodyňka bez rumu úplně vyřízená. Z bedýnky vypadl pytlík vanilkového cukru, nejspíš z minulého nákupu a já triumfovala.

„To by mě zajímalo, co používáš za mouku, že saje tolik rumu.“

Kdyby se zajímal o buddhismus, věděl by, jak to chodí v tibetských klášterech. Vařit tam mohou jen mniši, jejichž mysl je harmonicky vyladěná. A všichni víme, že vánoce jsou zejména pro ženy obrovský stres. Mniši dosahují vnitřní harmonie meditací, já lahví rumu.

Výsledkem je lahodné cukroví, které projde přes trávící trakt, aniž by ho zaregistroval. Tak je k němu šetrné.

„Mně teda jídlo od tebe párkrát přes trávící trakt prošlo a ve většině případů, to trakt dost zřetelně zaznamenal.“

„No a na to je ten rum taky dobrý, protože staví.“

Tuhle nekonečnou debatu jsem ukončila zásadním rozhodnutím. Jestli mu vadí můj zdravý duch, o něhož se tak pečlivě rozličnými nápoji starám, zdokonalím i jeho příbytek, tělo.

„Začnu se otužovat,Pupi.“

Nepotřebuji k tomu řeku, koncem listopadu se mohu otužovat vzduchem. Hned druhý den ráno jsem vyběhla na dvůr jen tak, v císařových šatech. Bohužel nové už nejsou, občas mají nějaký ten záhybek, který už nejde vyžehlit a taky jsou místy trochu, asi pravidelným nošením, vytahané. Naštěstí se zimou malinko srazily, takže na mně tak nevisely. S drkotáním jsem proběhla kolem Pupíka, který stál jen v trenýrkách u kurníku a sypal slepicím. Šklebil se od ucha k uchu a něco si prozpěvoval. S vypětí všech sil jsem oběhla dvůr, zmateného, šokovaného psa u zadku. Nakonec jsem celá promrzlá vběhla do vyhřátého domu. Ranní otužování zakončila studená sprcha. Lezly mi při ní oči z důlků, ale statečně jsem vyřvávala, jak je to prima. Ať to Pupík slyší.

Po půlhodině se vrátil, jen v těch trenýrkách, spokojeně zrůžovělý mrazem: „Nějak nám přituhlo, příště si musím vzít tričko.“  Moc dobře vím, komu ta slova patřila. Však já mu ještě ukážu! O vánocích se budu válet ve sněhu.

Pak začal chystat snídani. „Dobytek už dostal, ale máme tu ještě jednu slepici…co si dáš, zlatíčko?“

Do večera jsem začala kašlat a druhý den zůstala s teplotou v posteli.

„Potřebuješ něco, zlato?“ nakoukl Pupík do ložnice.

„Horký čaj s rumem.“ Vidíte, jak se hodí!

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | úterý 1.12.2020 20:44 | karma článku: 19,31 | přečteno: 621x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)