Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všechnotlachy: Jako pes a kočka

Bylo to takové to manželství kočky se psem. Občas spolu něco upekli, ale jíst se to nedalo. A už vůbec ne žít. 

Tahali se sem a tam, čehý a hot, až teprve rozvod uvolnil ty nesnesitelné opratě.

Nevím, zda si až tehdy uvědomili, co jeden pro druhého znamená. Pokud ano, pečlivě to skrývali. On se nejdříve pokusil o sebevraždu, ona šla s hlavou vztyčenou z náruče do náruče. Na rozdíl od něho se už nikdy nevdala.

V tichosti snášela tajné, nenávistné útoky jeho nové partnerky. Zmínila se mi až po letech.

„….skoro každou noc…kdyby jen jednou, ale pokaždé, když jsme se synem usnuli telefon znovu zazvonil….třeba třikrát za noc.“

„Jak víš, že to byla ona, když se nikdo neozval?“

„Řekla mi to její kamarádka. To víš, město je malé.“

Obdivovala jsem její klid, většina žen by si na ni pěkně došlápla.

„Neblázni! …to by nikdy nepřiznala. Bublina kolem paní dokonalé by vmžiku splaskla.“

Běžel čas, jejich syn se oženil, přišla vnoučata, dvě najednou a s nimi narozeninové oslavy. Jejich atmosféra by se dala stěží krájet, bylo to spíš na pořádnou sekyru. Aby se to konečně rozštíplo.

„Vezmu si ty nové šaty,“ bylo pro mne celkem výmluvné. Nakonec tu druhou vždycky trumfla. Ta nebubřeně seděla vedle dortu s jednou či dvěma svíčkami a nenávistnými pohledy zpoza strojeného úsměvu zabíjela všechny kolem. Na dort se třemi už nedošlo. Snahu vytvořit alespoň částečně zdání slušnostních rodinných vztahů mu vzápětí rychle zatrhla a tak děti postupně o svého dědečka z otcovy strany přišly.

„Maminka je nemocná,“ oznámil mu jednoho dne syn. „Vážně nemocná.“

Do šesti měsíců zemřela.

Pokondolovala jsem rodině a přistoupila k opodál stojícímu páru.

„Upřímnou soustrast,“ potřásla jsem mu rukou. Zůstal stát, zjevně zaskočen. „Už nebude mít s kým bojovat,“ řekla jsem kamarádce, když jsme míjely jeho naštvanou ženu.

A přesně to se stalo.

Po dvou letech ohlásili rozvod. Ona opustila jeho. Odstěhoval se do jiného města, začal podnikat, dlouho jsem ho neviděla. Až včera. Celý kvetl.

„…budeme se brát, je jí tolik podobná,“ tím myslel svou první zesnulou ženu.

Říkám, jako pes a kočka, měli se rádi, jen spolu neuměli žít.

Až doma, na terase jsem pohlédla vzhůru k nebi: „Tak vidíš, co jsem ti říkala. Nikdy tě nepřestal milovat.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | sobota 7.11.2020 11:54 | karma článku: 14,15 | přečteno: 453x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)