Používáte při vaření zástěru? Omyl! Nestačí!

6. 11. 2020 13:23:50
Zrovna jsem vařila oběd, když zazvonil telefon: „...bezpečnost práce a ochrana zdraví na pracovišti...,“ zděšeně jsem se rozhlédla po domácnosti. Jestli sem přijdou, tak to tady zavřou!

Fakt by mě zajímalo, jak se domákli, že jsem doma? Že by tu byla štěnice? Zrovna včera říkám Pupimu:

„...domácnost, to je pro ženu druhé zaměstnání...“

Jeho poznámky typu, že jsem teda totálně nezaměstnaná, rozvádět nebudu.

Nejdřív jsem zatáhla rolety, i do dvora. Sice nepředpokládám, že by přišli přes humna, ale člověk nikdy neví. Klid, mysli! Hlavou mi běžely všechny ty paragrafy, které na mě paní na druhé straně aparátu vychrlila, ze závratných pokut zbledla i kreditní karta.

Zamíchala jsem cibulku na guláš a zamířila do šatny. Perfektní. Pohled do zrcadla mě uspokojil. Šátek pečlivě uvázaný, venku ani vlásek, pogumovaná zástěra na zabijačku, v koupelně jsem nasadila jednorázové rukavice. Znovu jsem promíchala pěnící cibulku. Malá kapka oleje potřísnila zástěru. Žádný problém. Model jsem doplnila ochrannými brýlemi a gumáky. Pro jistotu, občas se v kuchyni něco převrhne a hned si spaříte nohy.

Snad jsem na něco nezapomněla. Při letmém ověření na internetu mi bylo jasné, že zapomněla. Hasicí přístroj! Kdyby mi cibulka zpěnila o něco víc, jako minule, když jsem si odběhla do zahrady a zapovídala se sousedkou, je tu malér.

„Pupi,“ začala jsem opatrně do telefonu.

„Cos zapomněla?“

„Minimax.“

Ticho na druhé straně se moc dobře popsat nedá, ale bylo dlouhé a hluboké. Asi takové..........

„Doma si o tom promluvíme,“ ukončil rozhovor. „Chceš ještě něco v obchodě?“

Usedla jsem s hlavou plnou myšlenek na sedačku. Ráda bych se natáhla, ale bylo to nepohodlné. Navíc nevím, po jaké době mám čas na přestávku a kdy se převléct. Musím přece s gulášem občas zamíchat. Tato skutečnost eliminovala moje domácí práce. Na žehlení mohu dnes zapomenout. Musela bych zajít do stodoly pro azbestové rukavice a svářecí zástěru, taky možná helmu, protože zahrávat si s výkonnou parní žehličkou není žádná legrace. Stoupající páry vám vmžiku opaří obličej.

Mohu vůbec přecházet z pracoviště na pracoviště? Vařím v kuchyni, žehlím v obyváku. Není to v rozporu s bezpečnostními předpisy? Nejspíš si zajdu na školení, které mi paní za celkem dostupný poplatek nabízela.

Jak jsem tak, v dostatečné vzdálenosti od okraje sedačky, abych nespadla a nezpůsobila si úraz, čekala, až se guláš dovaří, přepadla mě dřímota. Muselo uběhnout hodně času, protože najednou stál nade mnou Pupi, v očích úžas, všude dým a vůně hodně přetaženého guláše.

„Už chápu, na co potřebuješ minimax!“

Na vysvětlování jsem neměla sílu. Otlačené brýle, zapařená hlava, ruce a nohy jsem měla zarudlé, napuchlé, svým odérem doplňovaly zápach spáleného guláše. Ochranný oděv jsem vyhodila na dvůr, vytáhla rolety a vytočila číslo:

„Klidně přijďte, a celé to tady zavřete! Anebo víte, co? Přijďte mu uvařit vy, když jste tak chytrá!“

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | pátek 6.11.2020 13:23 | karma článku: 18.12 | přečteno: 730x

Další články blogera

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 765 | Diskuse

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma článku: 17.61 | Přečteno: 620 | Diskuse

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma článku: 19.23 | Přečteno: 589 | Diskuse

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma článku: 18.03 | Přečteno: 610 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 262 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.47 | Přečteno: 401 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.74 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9211 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 35 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 596

Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...