Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výročí....jaké? To naše!

Viděla jsem na tohle téma spoustu filmů a věřte mi, je to drsný...ale mě se něco podobného stát nemůže!

Každý má nějaké výročí, jenom my s Pupíčkem žádné. Nejspíš proto, že já si datum nepamatuji a muži si pro změnu nepamatují výročí. Nevím, kolikátého kolikátý jsme měli první rande, první pusu, první sex. Šlo to tak rychle po sobě, že koukat na kalendář nebyl čas. Ale nenechte se mýlit. Jsem slušně vychované děvče. Nespím s muži hned první den. Počkala jsem pěkně na půlnoc, na druhý den.

Výročí vztahy utužují, to ví každý. Celý večer se vzpomíná, a čím je výročí starší, tím zkreslenější jsou vzpomínky. Časem to vypadá jako příběh, který prožil někdo jiný. Zejména tváří v tvář přítomnosti. Toho se s medvídkem bát nemusíme. Od začátku říká, že si o mě žádné iluze nedělá. A já se snažím, abych ho nezklamala.

Výročí je skvělá příležitost pro nevšední dárek. Všichni víme, kdo koho obdarovává. Muži dávají dárky ženám.

 A tak, když jsem včera ráno otevřela oči a spatřila to krásné polední slunce, hned jsem věděla, že nastal pravý den pro naše první výročí. Jen doufám, že pupíček nezapomene. Viděla jsem na tohle téma spoustu filmů a věřte mi, je to drsný. Chudák ženská. Sedí nastrojená, natěšená u zakoupené večeře a dárek nikde. Jídlo vystydne, partner musel zůstat do noci v práci, hrůza.  Moc nerada bych si odřela čelo o stůl, jak tam budu tak sedět a čekat a čekat…

Zahnala jsem ošklivé představy. Mě se nic podobného nemůže stát. Mám přece svého medvídka. Co mi asi koupí? Dokážu i ve spánku vyjmenovat minimálně dvacet věcí, které nutně potřebuji. Jenže, potom by to nebylo překvapení. Kabátek a kabelku už mám…

Prstýnek! Na výročí se hodí prstýnek. A rovnou zásnubní. To by byla paráda!

Unášena sněním jsem spořádala studený jogurt s vločkami. V týdnu si musím dělat snídani sama, protože Pupíček chodí do práce. Možná, kdyby si přivstal, tak by to stihl. Je to o vůli. Ale nechci mu nic vyčítat. Máme domluvu, že na oplátku nevařím v týdnu teplé večeře. I já mám právo na odpočinek.

Dnes udělám výjimku. Výročí, rovná se dárek a to se rovná teplá večeři. Ani nevím, jestli jsem ji někdy vařila? Dnes večer budu dokonalá.

Po snídani jsem vyrazila vybavená rouškou a gumovými rukavicemi na nákupy. Chtělo by to něco slavnostního. Řízky jsou moc pracné, hovězí trvá dlouho. Bloumala jsem v obchodním centru mezi chladničkami. Hele, kachna. V akci.  To je ono! A ještě ušetřím.

K tomu zelíčko a knedlík.

Je to až k nevíře, žijeme v době převratných technologií a zelí si musíte uvařit sami. Knedlík nejspíš taky. Ne, že bych to nezvládla. Kolik receptů já už přečetla! Na houskové, bramborové, jednou dokonce i na nějaký lázeňský. Jo, karlovarský. Mě nikdo učit nebude. Vzala jsem houskový, medvídek ho rád. Často vzpomíná na ten od maminky, ale uznejte sami, skoro tchýni zvát na výročí nebudu. Beztak by přijela bez knedlíku.

Čas, který vyšetřím v kuchyni, věnuji na přípravu vlastního zevnějšku. K nevšední výroční večeři musím být náležitě nastrojená, učesaná a namalovaná. Copak se dají s čerstvě nalakovanými nehty plácat nějaké knedle? Anebo může snad zamilovaný muž navlékat zásnubní prsten na zbytky těsta?

Prošla jsem kolem regálů s pitím. Jaké víno se hodí ke kačeně? Tak to jsem v pytli. Pupíček mi telefon nevzal, proto jsem zamířila pro pivo. Propásl šanci. Mohla jsem mu nenápadně naznačit, že máme výročí.

Panebože! Krve by se ve mně nedořezal. Pokud o tom neví, dárek nebude! Co teď. Na mě si nikdo nepřijde, když je žena chytrá, cestu si najde. Vyfotila jsem mobilem kachnu a obrázek poslala.

Mladá kachna

Okamžitě volal. Trošku se mě to dotklo. Když mu volám já, tak hovor nezvedne.

Já! :-)

Ale když mu pošle svou fotku mladá kachna, hned telefonuje.

„Pupi,…,“

„Ty budeš vařit?“

„Jaké víno mám…“

„Vezmi Plzeň. Musím končit.“

Byl děsně úsečný, možná si myslel, že mu to vezme ta mladá z fotky. Ale proč si kazit náladu. Ještě pořád strčím takovou - do trouby.

Kačena nádherně voněla, stůl byl prostřený, svíčky hořely, já v gala.

Klika cvakla, dveře letí, Pupíček je ve dveřích. A s kyticí.

„Tys nezapomněl?“

„Zlato,“ usedl ke stolu s gestem, jako že ví, přece je to jasné.

„A jaké výročí teda slavíme?“ dělala jsem, že ho zkouším, ale upřímně, od rána jsem na žádné výročí, které bych udala, nepřišla.

„No přece, že jsi podruhé po roce uvařila.“

Miluji tahle výročí, musím na nich zapracovat, ten náramek, co mi přinesl, je parádní.

Něco mě napadá, mohla bych třeba jednou za rok vysát. Není ten svět s Pupíčkem báječný?!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Ivana Klíma Šotnarová | úterý 7.4.2020 19:03 | karma článku: 10,04 | přečteno: 348x
  • Další články autora

Ivana Klíma Šotnarová

...a zase bude po mém!

Nevím, proč se s takovou oblibou říká, víc hlav víc ví. Naštěstí dáme s Pupíkem dohromady jen dvě a i to je až až. Zvláště, když má každá jiný názor a zároveň si myslí, že ten správný. Jenže ten správný může být jen jeden. Ten můj

5.11.2022 v 16:49 | Karma: 14,54 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Naleju ti čistého vína

„Panečku, to jsem se ale dobře vdala.“ „Zato já jsem dopadl,“ kontroval Pupík, když dával na stůl vajíčka na hniličku, chlebík, máslo a obložený talíř.

30.10.2022 v 8:47 | Karma: 17,61 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny IV.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

8.1.2022 v 12:33 | Karma: 11,82 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny III.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

2.1.2022 v 17:37 | Karma: 19,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Ivana Klíma Šotnarová

Veselé koniny z té naší rodiny II.

Názorná ukázku, jak to u nás chodí. Je to fajn, když se dva lidé umí společně zasmát. I když, jak nad tím přemýšlím, občas se směje jen jeden...

26.12.2021 v 9:51 | Karma: 18,03 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 619x
Kdo jsem ? Jako dítě jsem si umazala čepici a bála se přijít domů. Napadlo mě, obrátit ji rubem nahoru. A bylo to! Byla čistá. Od té doby, když je můj život těžký, smutný a plný starostí, obrátím ho jako čepici. Takže, kdo jsem? Blondýna s hlavou naruby! :-)